Ідентифікація через банк: пенсіонери-ВПО жаліються на припинення виплат
Пенсіонери-переселенці скаржаться, що ідентифікації в «Ощадбанку» недостатньо для продовження виплат. Часто людям доводиться особисто відвідувати сервісний центр ПФУ та писати заяву про відновлення нарахувань.
Пенсіонери, які зареєстровані як внутрішньо переміщені особи до 24 лютого 2022 року та отримують пенсію через АТ «Ощадбанк», мали пройти ідентифікацію до 31 березня 2024 року.
Вона здійснюється через відділення Ощадбанку, особисто в територіальному органі Пенсійного фонду, онлайн на Порталі електронних послуг ПФУ за допомогою Дія.Підпис і за кордоном в дипломатичній установі.
Останнім часом проходження ідентифікації у відділення Ощадбанку — звичним для переселенців «першої хвилі» шляхом — виявилось для певної частини пенсіонерів недостатнім, щоб пройти цю процедуру без ускладнень. Про це інформує Українська гельсінська спілка з прав людини.
Чомусь інформація про здійснену фізичну ідентифікацію не дійшла до Пенсійного фонду України, тому нарахування пенсії було припинено. Для відновлення нарахувань знадобилося особисте звернення пенсіонерів до сервісних центрів ПФУ з заявою про поновлення виплати пенсії, оскільки в цій ситуації це не блокування банківських карток, а саме припинення нарахування пенсії на особовий рахунок.
«Така ситуація знайома переселенцям „першої хвилі“, коли після призупинення пенсійних нарахувань з якихось штучних, а іноді незрозумілих причин виплата пенсії відновлювалась через місяць-другий. Проте без виплати неотриманих сум — вони „обліковувались в Пенсійному фонді“ в очікуванні прийняття „окремого порядку“. Тож залишається тільки сподіватись, що найближчим часом на карткові рахунки пенсіонерів надійдуть відповідні суми неотриманої пенсії після відновлення виплат, а не будуть поставлені в якусь чергу», — коментують юристи.
За їх словами, відповідні негаразди свідчать про наявність системної проблеми.
Були випадки, коли деякі пенсіонери, окрім звичної процедури ідентифікації у відділенні Ощадбанку, спробували новий спосіб ідентифікації — на порталі ПФУ із застосуванням авторизації через «Дія.Підпис», — пишуть юристи. — Проте кінець-кінцем і їм довелось відвідувати сервісний центр ПФУ та писати заяву про відновлення нарахувань. Тобто, якщо зараз не працює такий достатньо простий спосіб віддаленої ідентифікації особи, то чи буде ефективною складна новація — ідентифікація за допомогою відеоконференцзв’язку?».
У випадку труднощів з ідентифікацією, можна звертатися щодо консультацій до приймалень УГСПЛ в різних регіонах.